BUKU TERKINI

Friday

HARI INI ADALAH HARI TERBAIK ANDA


"Jadikanlah hari ini adalah hari yang paling bahagia dan terbaik untuk diri anda."

Kita kadangkala terlalu memandang ke hadapan sehingga kita lupa apa yang perlu dilakukan hari ini. Mengapa kita tidak menjadikan hari ini merupakan hari yang paling bahagia di dalam kehidupan kita?

Kunci kejayaan seseorang adalah kesanggupannya untuk melakukan dan melaksanakan setiap perkara yang kecil bermula dari hari ini, bukannya esok. Hari ini adalah mikrokosme kehidupan anda. Anggaplah anda dilahirkan apabila anda bangun dan mati apabila anda tidur. Oleh itu buatlah yang terbaik untuk hari ini! Jangan tangguhkan perkara-perkara yang boleh memberikan kebahagiaan kepada anda.

Masalah kita adalah kita tidak ingin berfikir dengan cara begini. Kita lebih suka menangguhkan kerja-kerja kita. Apabila kita ditanya adakah hari ini boleh digunakan untuk mengukur keseluruhan kehidupan, kita akan menjawab: “Oh tidak! Hari ini bukanlah hari terbaik saya. Berikan saya setahun dua lagi, saya akan lakukan yang terbaik.”

Mengapa kita tidak menjawab begini: “Ya, silakan. Saya dapat rasakan hari ini adalah hari yang terbaik di dalam kehidupan saya.”

YANG TAK OK

YANG OK

Adakah hari ini boleh digunakan untuk mengukur seluruh kehidupan anda?

“Oh tidak! Hari ini bukanlah hari terbaik saya. Berikan saya setahun dua lagi, saya akan lakukan yang terbaik.”

Adakah hari ini boleh digunakan untuk mengukur seluruh kehidupan anda?

“Ya, silakan. Saya dapat rasakan hari ini adalah hari yang terbaik di dalam kehidupan saya.”

Kehidupan adalah SEKARANG, bukannya esok, lusa ataupun tulat.Jadi, jangnlah berlengah lagi. Lakukan yang TERBAIK untuk HARI INI!

No comments: