BUKU TERKINI

Tuesday

KUASA GEMBIRA

Apabila anda mengatakan anda takut kepada kematian, anda sebenarnya mengatakan bahawa anda takut untuk tinggal atau hidup di dalam kehidupan yang bukan hakiki. Bagaimanakah caranya untuk anda mengetahui kehidupan yang hakiki? Bagaimanakah caranya untuk anda hidup di dalamnya? Jawapan bagi persoalan ini terletak kepada anda, tetapi anda perlu mencarinya dan tidak menunggu orang lain memberikan jawapan kepada anda. Tiada sesiapa pun yang mampu untuk memberikan jawapannya kecuali diri anda sendiri.

Apakah yang menjadikan anda bahagia? Bagi menjawab persoalan ini, adalah perlu mencari di mana dan bagaimana anda boleh membantu orang lain. Anda tidak boleh hidup di dalam kehidupan yang hakiki selagi mana anda tidak berkhidmat untuk masyarakat, dan anda tidak berkhidmat dan membantu orang lain sekiranya anda berada dalam keadaan sedih.

Apakah yang menggembirakan dan membahagiakan anda? Terpulanglah kepada anda. Sesetengah orang menganggap mendidik boleh menjadikannya bahagia dan gembira. Ada pula yang mengatakan melalui penulisan dia merasakan dirinya gembira. Terpulanglah kepada anda untuk menentukannya kerana anda sahaja yang tahu perkara yang boleh menggembirakan anda.

Sesetengah orang keliru dan percaya bahawa tinggal di dalam kehidupan yang hakiki adalah sentiasa bernasib baik dan berjaya untuk mendapatkan pekerjaan dan bos yang baik. Sebenarnya anda boleh tinggal di mana sahaja, dalam apa jua pekerjaan dan dengan mana-mana bos. Apa yang penting adalah anda sentiasa gembira dan ceria melakukan perkara-perkara tersebut.

Apa jua matlamat yang ingin anda capai, anda akan memperolehinya 10 kali lebih pantas sekiranya anda berada di dalam keadaan gembira Anda mungkin tertanya bagaimana orang yang terlibat dengan multilevel marketing boleh berjaya sedangkan anda yang telah menyertai lebih 10 MLM masih belum berjaya. Mungkin anda mengatakan dia berjaya kerana dia rajin, banyak menjual dan memperolehi banyak duit. Sebenarnya tidak. Orang yang terlibat dengan MLM tadi berjaya kerana dia sentiasa gembira dengan pekerjaan yang dia lakukan. Oleh itu, buatlah perkara-perkara yang boleh membuatkan anda gembira dan akan melakukannya dengan penuh keghairahan dan keikhlasan.

Sekiranya anda gagal untuk mewujudkan perasaan gembira di dalam diri anda, anda tidak mungkin akan dapat melakukan sesuatu perkara yang luarbiasa dan anda tidak akan mempunyai kuasa untuk membentuk masa depan.

No comments: